Visa upp företaget på mässa

Som företag är det viktigt att synas. Även om man har ett företag som jobbar med komplicerade tekniklösningar, behöver man nå ut till branschen och kunderna. En mässa kan vara ett bra ställe att synas på. Där kan man göra allt ifrån att knyta viktiga kontakter och få erfarenheter, till att faktiskt sälja, göra reklam och nå potentiella kunder.

3244305-alvsjo-station-med-stockholmsmassan-i-bakgrunden-2

På Nerikes Allehanda kan man läsa om Företagsmässan som hölls i Örebro i förra veckan. Ett fyrtiotal företag ställde ut på mässan och syftet med den var att små och medelstora företag skulle träffas och utbyta varor, tjänster och erfarenheter. På mässan kunde företagen visa upp sig och knyta viktiga kontakter. Företagen var från flera olika branscher och sådana här minimässor hålls på olika håll lite då och då.

Varför delta i mässa och hur?

Att synas på en mässa kan vara riktigt värdefullt för ett företag, oavsett vad företaget sysslar med. Man kan knyta viktiga kontakter inom branschen och få potentiella kunder att få upp ögonen för företaget. Mässan fungerar även för att göra reklam för företaget och att bygga varumärket, skriver man på Svenska Mässans hemsida. Det gäller dock att synas när man ställer ut på mässa, eftersom att det ofta är hundratals företag som tävlar om besökarnas uppmärksamhet. Man kan till exempel ha en utstickande monter eller en rollup som tar plats och syns. På Atelje Lundkvist kan man hitta både rollups, banderoller och annat som kan behövas. Ljussättningen på montern kan också ha stor betydelse för att väcka besökarnas intresse.

”Bland tusentals besökare och mängder av montrar gäller det att sticka ut och att förstärka ditt budskap. Ljus är ett utmärkt verktyg som alltför få aktivt använder i sin monterdesign.” Läs mer.